Tisdag 10 juli

Ingen berättade för mig att det är nära 40 grader och väldigt fuktigt i New York. Hade jag vetat det hade jag aldrig åkt hit...eller?? Haha Men seriöst, det är otroligt varmt här. Varmare än solställen i Europa som man åker på semester till. Och nu var det ingen AC i mitt rum så jag har försökt överleva med fläkt, men det är knappt. Och sjuk på kuppen blev jag såklart igen...Måste försöka förbättra mitt immunförsvar. Det här går inte. Så i söndags gick vi och köpte en AC för 119 dollar. Måste vara det bästa köpet jag gjort på länge. Den är underbar. Nu i veckan har det blivit bra väder iofs, "bara" runt 29 grader! Det är typ svalt här. Men det kommer komma flera värmeböljor, även i augusti. I morse åkte Johan hem till Sverige. Vi åt frukost på ett pannkaksställe innan han tog sig till flygplatsen. Och igår fyllde han år, så vi planerade och så gjorde jag en jordgubbstårta till honom. Så vi väckte honom med tårta eftersom han sov på soffan här de sista dagarna. Finns lite tårta kvar, kanske blir lite ikväll hehe. Men kan berätta att det var svårt att hitta ingredienser. Tur att vi hittade en kakmix som man kunde blanda ihop och baka till. Annars hade det blivit svårt. Nu ska vi försöka hitta ett bra sushi-ställe och kanske sätta oss i en park och se solnedgången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0