Torsdag 26 juli

Jag måste skriva lite om min födelsedag förra veckan. Jag vaknade tidigt, som man alltid gör när man fyller år. Ni vet när man ligger vaken i sängen och låtsas sova men lyssnar noga efter allt ståhej i köket, tills de kommer in i rummet och sjunger "ja må hon leva". Lite så var det i år. Förra året gjorde jag äppelkaka till de på jobbet och jobbade till sju på kvällen. Kände att jag ville vara ledig på min dag den här gången. Jag drömde då jag vaknar av att Emil står lutad över mig och säger att jag ska somna om, och att han snart kommer tillbaka. Han kliver upp och går ut genom ytterdörren. Senare kommer han tillbaka med nybakta kanelbullar från Fika, och chailatte från Starbucks. Pratar lite med mamma och pappa på Skype och efteråt går vi och äter frukost. Det innan var bara förfrukost. Frukosten bestod av amerikanska pannkakor med lönnsirap...! Väldigt goda. Några av de godaste jag ätit. Efter det tog vi tunnelbanan ner till Brooklyn hights där vi vandrade omkring längst med vattnet så man såg hela Manhattans sky line. Väldigt fint. Tog en glass i chinatown innan vi åkte hem och fixade oss inför kvällen. På kvällen hade vi bokat bord på The Place i West Village. Riktigt fint ställe med gammal stenvägg och mysiga hörn. Vi hamnade längst in och åt en väldigt god middag. Började det hela med fin champagne dagen till ära. Det roliga var att vid två av de andra borden i det rummet var även de födelsedagsfirande. Och en gammal man vid frukosten fyllde också år. Vad är oddsen? Senare på kvällen hittade vi en liten bar där vi satt ett tag innan vi åkte hem. Riktigt mysig födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0