Lördag 16 juni

Idag har varit en bra dag.
Natten till idag var riktigt illa, den värsta på hela den här tiden jag bott på hostel
skulle jag nog vilja säga.
Jag lade mig väldigt sent, kunde inte sova. Låg vaken till typ två.
Kvart över två kommer det in en tjej, min ålder, tänder lampan och börjar packa upp.
Klart, hon har säkert rest långt, om jag skulle gissa så från korea..?
Så jag tänkte att hon får packa upp lite och sen lägga sig.
Man brukar ju vara lite utmattad efter en lång resa.
Men det var inte fem/tio minuter, det blev en kvart, halvtimme, 45 min.
Vad gjorde hon?
Jo, hennes tre mobiltelefoner plingade nästan oavbrutet. Och hennes dator
låter som att hon fick massa, massa skype meddelanden.
Och vad gör hon sen?
Ringer någon där hemma och snackar högt inne i rummet..!
Lite vettig var hon sen, hon gick och ställde sig utanför. Men inte släckte hon inte.
Sen duschar hon, och torkar håret med hårtork utanför rummet...
Kommer in igen och börjar plinga med sin dator.
Då fick jag nog och sa åt henne att kanske göra det någon annanstans?
Fick förklara att det fanns ett vardagsrum där hon kunde hålla på.
Äntligen.

Så vaknar jag en timme innan jag ska upp av enorma snarkningar från bädden
över min. Kul. Skulle ju upp halv nio för att gå på lektioner.

Men då var jag ju redan vaken, så det var lätt att ta sig iväg.
Sen blev dagen bara bättre och bättre.

Hade första balettlektionen på DNA, väldigt bra!
Måste ta fler lektioner i balett. Jag vet ju att det
är viktigt, speciellt eftersom jag slarvar med
tekniken lite för ofta.
Efter det gick jag och köpte lunch, sökte lägenheter
genom att maila lite, sen var det dags för lektion två.
Med Katiti King, som ska till Sverige om en vecka typ,
vara där till 16 juli.
Så är ni i Stockholm så kan ni ju kolla vad hon har för
lektioner. Hon lär ut ganska lätt, så det är skönt. Så
hinner man med och vet vad man gör.
Jag gillar henne.
Så var det sista lektionen. Med Sasha. Hon har jag haft
en gång förut, och hon är lite speciell i sin stil.
Hon peppar väldigt bra, men kanske inte min stil helt.
Hon lär bara ut modernt kan jag tillägga, de andra har ju
contemporary mest.

Dagar som denna på DNA, då känner jag att jag är på
rätt plats
. Under sista lektionen så var det riktigt varmt,
så vi blev riktigt svettiga så jag var tvungen att duscha
innan jag kunde göra något annat.

Eftersom det är lördag så vart det dags för shopping.
Har inte unnat mig något sådant sen jag kom hit så det
var dags. Blev 7 saker;
2 par trosor, Pink by Victoria's Secret (på rea)
1 långärmad tröja, tunika typ, Pink
1 lila linne till träning, Pink
1 par svarta klackar, Forever 21
1 svart/vit klänning, Forever 21
1 lipsyl kokos, Forever 21

Allt detta för 614 SEK!

Köpte med mig ananas, vattenmelon, Snapple och en liten KitKat,
så blev det egenmys i vardagsrummet här på hostlet.

Nu ska jag sova gott, drömma om mina fina fynd och imorgon
blir det tre lektioner till! (förhoppningsvis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0