Måndag 28 maj

Igår åkte Klara tillbaka till Sverige. Nu är jag helt ensam i denna stora stad, hemlös... Låter bra va?
Jag skrev massa mail och ringde lite på lite olika lägenheter idag. Från halv elva ca till fyra. Sen gick jag iväg och köpte lite lunch, kom tillbaka och åt lunchen på terassen i solen. 30 grader varmt utan luftkonditionering hjälper inte till så det känns lättare direkt. Så jag tog och lade letandet åt sidan ett tag.

Var ut och sprang i Central Park igår, wiie! Det var roligt, men det jobbigaste jag gjort i år typ! Har inte tränar något senaste månaden om inte mer, så det där behövdes. Om det inte hade varit för ryggen så hade jag gjort det idag igen. Men nu idag så stretchade jag lite och när jag drog in huvudet mot bröstet och lutade mig framåt så ilande det ner från nacken genom ryggen och ner i benen! Har aldrig varit med om något liknande. Det gjorde inte ont, det var smärta.
Men jag har känt av lite i svanken sen i förrgår. Det känns som att mina lårmuskler blivit väldigt korta så jag svankar extra mycket, vilket gör att det blir massa tyngd i svanken.
För jag och Klara har gått flera mil de senaste dagarna, skämtar inte. Man går så mycket i New York, speciellt om man är ute efter att se staden. Och vi har gått konstant under fyra dagar. Plus att jag sprang efter det, tydligen ingen bra idé.

Så jag sträckte ut ryggen genom att hänga mig i en stege här (haha tur att ingen såg mig) Det var skönt men gjorde även ont. Och nu känner jag av ryggen hela tiden. Inte världens bästa idé det heller.
Men jag ska vila nu hela kvällen och natten, och imorgon kommer jag bara sitta och leta efter fler lägenheter så det löser sig nog med ryggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0